Hemsidor och digital innovation

Vepor för varje situation

Användningen av vepor i reklam och marknadsföringssammanhang är stor och det finns allt fler valmöjligheter för den som köper in vepor till företaget. Sedan länge har många av de pappersaffischer som tidigare använts på fasader och skyltar, ersatts med vepor. Det finns en rad fördelar med dessa inte minst när det kommer till hållfasthet och återgivning av färg. Även om man är ute i sista stund kan man ofta köpa in vepor som hinner tryckas och levereras inom bara några dagar. Naturligtvis krävs det att man har tillgång till de högupplösta bilder man skall använda sig av. En undermålig bild innebär att vepan inte kommer till sin rätt. Känner man sig osäker bör man därför alltid föra en dialog med företaget man använder sig av för behovet av vepor.

Rätt material

Det finns en hel del olika sorters materialvariationer att välja bland när man köper in vepor till företag eller event. Vanligast är att använda sig av polyester, satäng eller lightex. Vissa av dessa material kommer dessutom i ett flertal täthet och grovlek. Vad som är bäst utgår ifrån hur och var man skall använda sin vepa. Söker man ett kraftigt tyg som håller för väder, vind och slitage kan grov polyester vara ett bra alternativ. Om man istället har för avsikt att ha sin vepa som backdrop vid en konsert, eller önskar lysa upp tyget bakifrån, kan lightex vara bättre. Detta material sprider ljuset man använder jämt över ytan. Det resulterar i en mycket bra färgåtergivning och att man inte ser ljuskällans position på samma sätt som när man använder andra material.

Satäng är det exklusiva alternativet av de alternativ som nämnts. Ytan är blank och tät. Här kommer färgåtergivningen verkligen fram och man kan experimentera stort även med nyanser och detaljer. När man skall sätta upp sådana vepor är det viktigt att man är noga. Det går vanligtvis att få öljetter eller kardborre på tyget för att man enkelt och stabilt skall kunna fästa veporna.

Nästa Inlägg

Föregående Inlägg

© 2024 Hemsidor och digital innovation

Tema av Anders Norén