Upplever du att den trafik som genereras till din sajt är alltför låg? Är din digitala närvaro väldigt svag eller i princip obefintlig? Konverterar dina landningssidor inte lika bra som de tidigare gjorde? Då kan det vara dags att anlita en SEO-byrå i Stockholm. Nedan kan du läsa vilka tecken du bör hålla utkik efter som kan indikera att så är fallet. Läs vidare för att ta del av dessa indikatorer!
3 tecken på att det kan vara dags att anlita en SEO-byrå i Stockholm
Dessa är några av de vanligaste indikatorerna på att du bör kontakta en SEO-byrå i Stockholm och finna ett samarbete:
- Bristfällig kunskap om grunderna i sökmotoroptimering. Känner du att du saknar en bra grundläggande förståelse för sökmotoroptimering (SEO)? I sådana fall är detta ett första tecken på att du bör inleda ett samarbete med en byrå som har expertis på detta område. Det kräver trots allt en hel del tid och ansträngning att verkligen bemästra detta och du bör troligtvis fokusera mer på din kärnverksamhet än på sådant här.
- Din sajt får i princip ingen trafik (eller mindre än vad som vore önskvärt). Ponera att du redan har en fullt fungerande webbplats på plats och att denna har en bra design som är vänlig mot ögat. Du kanske till och med har en hel del innehåll på sajten och tydliga call to actions där så behövs för att skapa engagemang. Men om flera månader har gått och du fortfarande inte får de resultat som du önskar av sajten bör du förmodligen ta hjälp av proffs.
- Sajten ifråga rankar inte särskilt bra i sökmotorer. En annan vanlig indikator på att du bör samarbete med en SEO-byrå i Stockholm är att din sajt inte rankar särskilt högt i sökmotorer. Det finns alltid en anledning som ligger bakom minskningen i synlighet på Google och i andra sökmotorer. Ibland kan det vara gränssnittet på sajten som är problemet men det kan även finnas andra orsaker. För att grotta i detta bör du därför ta in proffs som verkligen kan det här med att optimera en sajt för sökmotorer!