Hemsidor och digital innovation

Displayer med många användningsområden

Oavsett om du har ett mindre företag eller verksam inom ett stort företag, finns det troligtvis ett behov av olika typer av displayer i er organisation. Detta gäller även oavsett inom vilken bransch ni är verksamma – behovet av dessa skärmar kan nämligen uppkomma inom många olika områden. De förekommer till exempel inom industrin, inom telekom och inom olika konsumentprodukter. Displayer är beståndsdelar som ger ett bestående intryck av en produkt och är därmed en viktig, om inte den viktigaste, delen av en produkt. Användarna förväntar sig att dessa är lättförståeliga och som är lätta att navigera. För vad är väl syftet med en display som visar användaren information om informationen i fråga inte är användarvänlig?!

För att passa olika branscher och produkter finns det en uppsjö av olika displayer på dagens marknad. Om det inte finns den display just du och ditt företag är i behov av, brukar det finnas möjlighet att få en kundanpassad sådan.

Digital skyltning med displayer (digital signage)

Ett vanligt användningsområde för displayer är digital signage, d.v.s. digital skyltning. Med hjälp av detta sätt att marknadsföra sig kan företag förmedla viktig information om deras produkter och tjänster via högupplöst grafik och video. Digital skyltning kan även användas för att öka medvetenheten om företagets varumärke. Experter förutspår att detta medium inom kort kommer att vara en industri som årligen omsätter uppemot 200 miljarder kronor bara i USA. Fördelen med displayer som används för digital signage är att de kan förmedla tidtabeller, tillkännagivanden, nödinformation och produktbeskrivningar i realtid. Detta ger företag som ägnar sig åt digital skyltning en klar fördel gentemot konkurrenterna. För idag konsumerar vi konsumenter inte längre tryckta reklamannonser på samma sätt som förr, och kostnaden för att skaffa nya kunder har också skjutit i höjden.

Genom att använda kostnadseffektiva displayer för digital skyltning kan företag enklare behålla sina befintliga kunder, öka sina intäkter och åtnjuta en rad andra fördelar. Det är idag möjligt att ta fram en smärre armé med displayer vilka agerar digitala kundservice- och försäljningsrepresentanter. Så varför inte fundera över hur dessa små elektroniska underverk kan hjälpa ditt företag med försäljning och kundservice?

Nästa Inlägg

Föregående Inlägg

© 2024 Hemsidor och digital innovation

Tema av Anders Norén